contact@streetnews.ro

‘TRAGICOMEDY’ DE GIGI CĂCIULEANU, PE SCENA OPEREI NAȚIONALE BUCUREȘTI ÎN CADRUL FESTIVALULUI GEORGE ENESCU, EDIȚIA 2017

Opera Națională București, în parteneriat cu ,,Gigi Căciuleanu Romania Dance Company’, prezintă vineri, 8 septembrie, în cadrul Festivalului George Enescu, spectacolul de balet ‘TragiComedy’.

Spectacolul va fi dedicat memoriei marei balerine Maya Plisețkaya, pe muzica lui Rodion șcedrin, soțul și marea ei iubire, cel căruia i-a servit drept muză.

‘Dintotdeauna am perceput muzica lui Rodion șcedrin — și nu vorbesc numai de ale sale balete sau opere, ci chiar și de piesele sale instrumentale, ca fiind impregnată de o foarte intensă si interesantă teatralitate. Ascultând-o, resimt din partea compozitorului o adâncă înțelegere a universului inimii și a sufletului. Forța acestei muzici, împreună cu finețea nuanțelor sale, întotdeauna mi-a plăcut și m-a inspirat.

Prin noua mea creație, ‘TragiComedy’, îmi propun să explorez coregrafic atât o serie de situații și conflicte care se pot ivi între personaje cât și o gamă de trăiri sau frământari intime, la care mă ‘duce’ muzica lui Rodion șcedrin.

Pe de altă parte, dansul inegalatei Mayei Plisețkaya, în afară de academismul mondialmente cunoscut al artistei purtând titlul de ‘ballerina assoluta’, a fost întotdeauna impregnat de un dramatism, de o teatralitate, ieșite din comun. De unde ideea de a dedica ‘TragiComedy’ acestei figuri excepționale ale culturii universale.’ a spus Gigi Căciuleanu.

Acum mai bine de zece ani, Gigi Căciuleanu a realizat la Paris, la invitația designer-ului Pierre Cardin, pentru, dar și cu participarea superbei artiste Maya Plisețkaya, spectacolul ‘La Folle de Chaillot’, pe muzica aceluiași șcedrin.

Sub direcția artistică a maestrului Gigi Căciuleanu vor evolua pe scenă balerini ai Operei Naționale București alături de soprana Oana Berbec. Matei Dersidan (Les Ateliers Nomad) a creat scenografia și mapping-ul video, light design-ul poartă semnăturile lui Cristian Simon și Andrei Florea. Costumele îi aparțin Corinei Boboc, iar Lelia Marcu Vladu este asistent de coregrafie al spectacolului.

 

‘Ideea dualității tragedie/comedie este de obicei simbolizată grafic prin reprezentarea faimoasă a celor două măști: una care râde, alta care plânge, amândouă echilibrându-se emoțional.

Dacă ar fi să traducem acest concept în limba filozofiei orientale am vorbi de Yin și Yang, dacă ar fi să-l transpunem în electricitate sau/și magnetism am vorbi de (+) și (-). În meteorologie am vorbi despre cer senin sau furtună…

De fapt este vorba despre eterna aventură a cuplului format din entități umane. Dar, de ce nu, poate și aceea a unui grup de cupluri, format din persoane care pentru un motiv sau un altul sunt puse în situația de a conviețui într-un spațiu dat pentru o perioadă dată de timp. Povestea fiecăruia dintre noi fiind alcătuită din diversele noastre trăiri, cu momente câteodată triste, alteori mai vesele, am putea foarte bine sa gândim împreună cu Shakespeare că suntem cu toții actorii unei tragicomedii pe scena acelui teatru pe care îl numim VIAȚĂ” a declarat, Gigi Căciuleanu, autorul spectacolului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *